09.01.2014
Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat joi, 9 ianuarie 2014, pe site-ul www.edu.ro, calendarul şi metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale (EN-2014) la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2013-2014. În
anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura, în două sesiuni,
în perioada 6 - 29 mai, după cum urmează: prima sesiune, în perioada 6 -
15 mai, iar a doua sesiune, în perioada 20 - 29 mai.
PRIMA SESIUNE are următorul calendar:
- clasa a II-a (6 mai: Limba română - scris şi citit; 7 mai: Limba maternă - scris şi citit; 8 mai: Matematică)
- clasa a IV-a (13 mai: Limba română - Limba maternă; 14 mai: Matematică)
- clasa a VI-a (14 mai: Limbă şi comunicare; 15 mai: Matematică şi ştiinţe)
SESIUNEA A DOUA (pentru elevii care au absentat din motive întemeiate la prima sesiune) are următorul calendar:
- clasa a II-a (20 mai: Limba română - scris şi citit; 21 mai: Limba maternă - scris şi citit; 22 mai: Matematică)
- clasa a VI-a (27 mai: Limbă şi comunicare; 28 mai: Matematică şi ştiinţe)
- clasa a IV-a (28 mai: Limba română - Limba maternă; 29 mai: Matematică).
Testele
pentru EN-2014 sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi
Examinare, fiind formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu
programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu,
astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare.
Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al
evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.
Rezultatele obţinute la EN-2014 nu se înregistrează în catalogul clasei şi
sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea
planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul
educaţional al elevului, respectiv informarea
părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării
şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Responsabilitatea
administrării la clasă a evaluărilor naţionale aparţine
administratorului de test, care poate
fiînvăţătorul/institutorul/profesorul de la clasă. Pe toată durata
evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru
didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de preşedintele
comisiei de organizare şi de administrare a EN-2014 din unitatea de învăţământ.
Cadrele
didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unităţi şcolare decât
cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare
test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare
disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele
de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt
cuprinse în Caietul cadrului didactic.Evaluarea fiecărui test se face cu
respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului
didactic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu